وصیت نامه بنده گنه کار مهدی باکری

بسم الله الرحمن الرحیم

یا الله یا محمد یا علی یا فاطمه الزهرا یا حسن یا حسین یا علی یا محمد یا جعفر یا موسی یا علی یا محمد یا علی یا حسن یا مهدی(عج) تو ولی مان روح اله و شما ای پیروان صادق شهیدان .خدایا چگونه وصیت نامه بنویسم در حالی که سرتاپا گناه و معصیت و سراپا تقصیر و نافرمانی هستم .گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ترسم از این است که نیامرزیده از دنیا بوم می ترسم رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم.یا رب العفو خدایا نمیرم در حالی که از ما راضی نباشی .ای وای که سیه روز خواهم بود .خدایا چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی .هیهات که نفهمیدم.خون باید میشدی و در رگهایم جریان می یافتی و سلول هایم یا رب یا رب می گفت.یا ابا عبدالله شفاعت.آه چقدر لذت بخش است انسان آماده باشد برای دیدار ((ربش))ولی چه کنم تهی دستم.خدایا تو قبولم کن.سلام بر روح خدا نجات دهنده ما از منجلاب عصر حاضر و عصر ظلم و ستم .عصر کفر و الحاد عصر مظلومیت اسلام و پیروان واقعی اش .عزیزانم اگر شبانه روز شکرگذار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده باز هم کم است .آگاه باشیم که صادق و راستین این نعمت شویم.خطر وسوسه های درونی و دنیا فریبی را شناخته و بر حذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل چاره ساز ماست .ای عاشقان ابا عبدالله بایستی شهادت را در آغوش گرفت .گونه ها باید از حرارت و شوق سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند .بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل نمائیم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکرگذاری به جا آورده باشیم.


💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

شهید قاسم هاشم زاده هریسی


قاسم هاشم زاده هریسی متولد سال ۱۳۳۸ در هریس می باشد که در ده سالگی به دنبال فوت مادرش به نزد برادرش آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در قم رفته و به تحصیل علم و دانش در این شهر پرداخت.وی در سال ۱۳۵۵ با اخذ دیپلم متوسطه در رشته اتو مکانیک از شهرستان قم به تبریز آمد و در انستینوی فنی تبریز تحصیلاتش را ادامه داد و در آن سالها همگام با برادرش بر علیه طاغوتیان شب پرست بیرق مبارزه  افراشت و در اعتصاب دانشگاهها و مبارزات انجمن های اسلامی حضور فعال خود را در تاریخ به یادگار گذاشت.

وصیت نامه شهید قاسم هاشم زاده هریسی

بسمه تعالی

بارالها،تو را سپاس می گویم زیرا حقیقت عشق را به من آموختی و در این دریای مواج غرقه ام ساختی .تو را سپاس می گویم که تمامی زنجیرهایی که نفسم بر وجودم کشیده بود گسستی و تنها طوق بندگی خودت را بر گردنم آویختی.

خدایا ، چه زیباست زندگی در راه تو و شهادت برای تو و شهادت برای تو، چه زیباست در مقابل تو به خاک افتادن و به خون تپیدن . تو ای خدای من ، ای معشوق من،مرا منت نهادی که بهترین راه تکامل را انتخاب کنم زیرا که عشقت را در وجودم شعله ور ساختی و شهادت را نصیبم کردی.


💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕


متن این وصیت نامه زیبا


روزنامه کیهان وصیتنامه رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۴۲ را به نقل از دفتر نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای منتشر کرده است.

متن این وصیت نامه زیبا، صمیمی و خواندنی به شرح زیر است:

ازآنجا که ما در شرایط بحرانی و غیرعادی به سر می بردیم و هر لحظه ممکن بود خطری برای ما پیش بیاید، فردای آن روز نشستم و وصیت نامه خود را نوشتم. تا چند هفته پیش، از این وصیت نامه خبری نداشتم، لیکن آقاسیدجعفر آن را برایم آوردند و گفتند که پسرشان در لابلای کاغذهای قدیمی پیدا کرده است. این اصل وصیت نامه است که در بالای آن نوشته ام:

«وصیت نامه سیدعلی خامنه ای مرقومه لیله یکشنبه ۲۷شوال ۱۳۸۲» (فروردین ۱۳۴۲ شمسی) یعنی فردا شب حادثه مدرسه فیضیه نوشته ام. متن وصیت نامه این است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«عبدالله علی بن جوادالحسینی الخامنه ای غفرالله لهما یشهد ان لااله الاالله وحده لا شریک له و ان محمداً صلی الله علیه و آله عبده و رسوله و خاتم الانبیاء و ان ابن عمه علی بن ابیطالب علیه السلام وصیه سیدالاوصیاء و ان الاحد عشر من اولاده المعصومین صلوت الله علیهم الحسن و الحسین و علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمدو علی و الحسن و الحجه اوصیائه و خلفائه و امناءالله علی خلقه و ان الموت حق و المعاد حق و الصراط حق و الجنه و النار حق و ان کل ما جاء به النبی صلی الله علیه و آله حق. اللهم هذا ایمانی و هو ودیعتی عندک اسئلک ان تردها الی و تلقیها ایای یوم حاجتی الیها بفضلک و کرمک.

مهم ترین وصیت من آن است که دوستان و عزیزان و سروران من، کسانی که بهترین ساعات زندگی من با آنان و یاد آنان سپری شده است، مرا ببخشند و بحل کنند و این وظیفه را به عهده بگیرند که مرا از زیر بار حقوق الناس رها و آزاد نمایند. ممکن است خود من نتوانم از همه کسانی که ذکر سوءشان بر زبانم رفته و یا بدگوئیشان را از کسی شنیده ام، حلیت بطلبم. این کار مهم و ضروری را باید دوستان و رفقای من برای من انجام دهند.

دارایی مالی من در کم هیچ است، ولی کفاف قرض های مرا می دهد. تفصیل قروض خود را در صفحه جداگانه یادداشت می کنم که از فروش کتب مختصر و ناچیز من ادا شود. هر کسی هم که مدعی طلبی از من شود، هر چند اسمش در آن صفحه نباشد، قبول کنند و ادا نمایند،… پنج شش سال نماز هر چه زودتر ادا و مرا از رنج این دین الهی راحت کنند (البته یقیناً آن قدر مقروض نبودم، ولی احتیاط کردم. (مبلغی به عنوان رد مظالم بابت قروض جزئی از یاد رفته به فقرا بدهند.

از همه اعلام و مراجع و طلاب و دوست و آشناها و اقوام و منسوبین من استحلال شود. (چون آن روزها نق و نوق علیه آقایان در جلسات زیاد بود که چرا فلانی اقدام نکرده، فلانی چرا این حرف را زده و این مطلب را گفته است، لذا خواستم از آقایان اعلام و مراجع حلیت طلب کنند.)

و گمان می کنم بهترین راه این کار آن است که عین وصیت نامه مرا در مجلسی عمومی که آشنایان من باشند، قرائت کنند. پدر و مادرم که در مرگ من از همه بیشتر عزادار هستند، به مفاد حدیث شریف اذا بکیت علی شیء فابک علی الحسین، به یاد مصائب اجدادمان از من فراموش نخواهند کرد ان شاءالله تعالی.

گویا دیگر کاری ندارم. اللهم اجعل الموت اول راحتی و آخر مصیبتی و اغفرلی و ارحمنی بمحمد و آله الاطهار.
العبد علی الحسینی الخامنه ای

(حالا صورت قرض هایم را که در صفحه جداگانه ای نوشته ام برایتان می خوانم):
حدود ۱۰۰تومان، مقدس زاده بزاز (مشهد)
کمتر از ۳۰تومان، خیاط گنگ (مشهد) ۲یا ۳تومان، عرب خیاط(قم)
مطابق دفتر دین، آقا شیخ حسن بقال کوچه حجتیه (قم) چون مرتب با او سر و کار داشتیم و نمی دانستیم چقدر به او بدهکاریم (گویا چند تومانی
آقای شیخ حسن صانعی (قم) ۳۲تومان تقریباً
حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی (قم) (بیشترین پولی را که من آن زمان مقروض بودم، به آقای هاشمی بود. چون وضعش نسبتاً خوب بود، از او قرض می کردیم.)
مطابق دفتر دین، آقای مروارید کتاب فروش (قم)
مطابق دفتر دین، آقای مصطفوی کتاب فروش (قم)
۱۰ تومان آقای علی حجتی کرمانی
شاید ۵تومان، محمد آقانانوا نزدیک منزل (مشهد)


💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

وصیت نامه سردار شهید حمید باکری به خانواده اش

بسم الله الرحمن الرحیم

در این لحظات آخر عمر سر تا پا گناه و پشیمانی وصیت خود را می نویسم و علم کامل دارم که در این ماموریت شهادت،جان به پروردگار بزرگ باید تسلیم نمایم انشالله که خداوند متعال با رحمت و بزرگواری خود گناهان بیشمار این بنده خطاکار را ببخشد.

وصیت به احسان و آسیه عزیز

۱-انشالله وقتی به سنی رسیدید که توانستید این وصایا را درک نمایید هر چند روز یکبار این وصیتنامه را بخوانید.

۲-شناخت کامل در حد استطاعت خود از خداوند متعال پیدا نمایید تا به اصول اعتقادی تحقیق و مطالعه نماییدو تفکر زیاد نمایید تا به اصول اعتقادی یقین کامل داشته باشید.

۳-احکام اسلامی را با تعبد کامل و بطور دقیق و با معنی بجا آورید.

۴-آشنایی کامل با قرآن کریم که عزت بخش شما در این دنیای سر تا پا گناه خواهد بود داشته و آیات آن تفکر زیاد بنمایید و با صوت خواندن قرآن را فرا گیرید.

۵-از راحت طلبی و بدست آوردن روزی آسان دوری نمایید .دائم با فردی پرتلاش و خستگی ناپذیر باشید.

۶-یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تایید رهبری و امامت باشد.

۷-به کسب علم و آگاهی و شناخت در تاریخ اسلام و تاریخ انقلابات اسلامی اهمیت زیاد قائل شده و آن را کسب و عمل نمائید.

۸-قدر این انقلاب اسلامی را بدانید و مدام در جهت تحکیم مبانی جمهوری اسلامی کوشا باشید و زندگی خود را صرف تحکیم پایه های این جمهوری قرار دهید.

۹- به اخلاقیات اسلام اهمیت زیاد قائل شده و آن را کسب و عمل نمائید.

۱۰-در جماعات و مراسم به خصوص نماز جمعه ،دعای کمیل و توسل و مجالس بزرگداشت شهدا مرتب شرکت نمائید.

 

۱۱-رساله امام را دقیق خوانده و مو به مو عمل نمائید.

۱۲-حق مادرتان را نگه دارید و قدرش را بدانید و احترام و احسان به مادرتان را به عنوان تکلیف دانسته و خود را عصای دست ایشان نمائید.

۱۳-در زندگی تان همواره آزاده باشید و هیچ چیز غیر از خدا و آنچه خدائی است دل نبندید و بدانید که دنیا زودگذر و فانی است ،فریب زرق و برق دنیا را نخورید.

۱۴-بر حذر باشید از وسوسه های نفس و مدام به یاد خدا باشید تا از شر نفس و شیطان در امان باشید.

وصیت به فاطمه:

۱-می دانم در حق شما مدام ظلم کرده ام و وظیفه ام را بجا نیاورده ام ولی یقین بدان که خود را بنده ای قاصر و کم کاری می دانم و امید دارم که حلالم نمایید.

۲-احسان و آسیه امانتهایی هستند در دست تو و مدام در تربیت اسلامی آنها همت گمارید و توجیه و کنترل مواردی که به آنها وصیت نموده ام به عهده شماست.

۳-از کوچکی آنها را با قرآن آشنا کرده و به کلاس قرائت قرآن بروید.

۴-از کوچکی آنها را در مجالس و مجامع خصوصا نماز جمعه،دعای کمیل و یادبود شهدا شرکت بدهید.

۵-درآمد یا پولی نداشته و ندارم که مهریه تان را بدهم انشاالله که حلال خواهید کرد.

۶-مقداری به مهدی مقروضم به شکلی که برایتان مقدور باشد پرداخت نمائید منتهی فشار مادی بیش از حد به خودتان در این مورد وارد نکنید.

۷-انشاالله که شما و عموم فامیل در یادبود من به یاد شهدای کربلا و امام حسین (ع) گریه و عزاداری نمایید و مرتب بیاد بیاورید که هستی دهنده اوست و باید شکر به مصلحت الهی گفت.

متاسفانه به علت نبودن وقت نتوانستم وصیتم را تمام نمایم از عموم آشنایان و فامیل حلالیت می خواهم انشاالله همه خدمتگزار اسلام خواهند بود.


💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕


وصیتنامه حسین خرازی

بسم رب الصدیقین

خطاب به فرماندهان و رزمندگان اسلام:


– ما لشگر امام حسینیم، حسین وار هم باید بجنگیم، اگر بخواهیم قبر شش گوشه امام حسین (ع) را در آغوش بگیریم کلامی‌ و دعایی جز این نباید داشته باشیم:

« اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد.»

– اگر در پیروزی‌ها خودمان را دخیل بدانیم این حجاب است برای ما، این شاید انکار خداست.
– اگر برای خدا جنگ می‌کنید احتیاج ندارد به من و دیگری گزارش کنید. گزارش را نگه دارید برای قیامت. اگر کار برای خداست گفتنش برای چه؟
– در مشکلات است که انسانها آزمایش می‌شوند. صبر پیشه کنید که دنیا فانی است و ما معتقد به معاد هستیم.
– هر چه که می‌کشیم و هر چه که بر سرمان می‌آید از نافرمانی خداست و همه ریشه در عدم رعایت حلال و حرام خدا دارد.
– سهل‌انگاری و سستی در اعمال عبادی تأناثثیر نامطلوبی در پیروزی‌ها دارد.
– همه ما مکلفیم و وظیفه داریم با وجود همه نارسایی‌ها بنا به فرمان رهبری، جنگ را به همین شدت و با منتهای قدرت ادامه بدهیم زیرا ما بنا بر احساس وظیفه شرعی می‌جنگیم نه به قصد پیروزی تنها.
– مطبوعات ما جنگ را درشت می‌نویسد، درست نمی‌نویسد.
– مسأله من تنها جنگ است و در همان جا هم مسأله من حل می‌شود.
– همواره سعی‌مان این باشد که خاطره شهدا را در ذهنمان زنده نگه داریم و شهدا را به عنوان یک الگو در نظر داشته باشیم که شهدا راهشان راه انبیاست و پاسداران واقعی هستند که در این راه شهید شدند.
– من علاقمندم که با بی‌آلایشی تمام، همیشه در میان بسیجی‌ها باشم و به درد دل آنها برسم.
وصیتنامه اول:
… از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند، راه شهدای ما راه حق است، اول می‌خواهم که آنها مرا بخشیده و شفاعت مرا در روز جزا کنند و از خدا می‌خواهم که ادامه‌دهنده راه آنها باشم. آنهایی که با بودنشان و زندگی‌شان به ما درس ایثار دادند. با جهادشان درس مقاومت و با رفتنشان درس عشق به ما آموختند. از مسئولین عزیز و مردم حزب‌الهی می‌خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الان در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشا و بی‌حجابی زده‌اند در مقابل آنها ایستادگی کنید و با جدیت هر چه تمامتر جلو این فسادها را بگیرید.


وصیت نامه دوم :
استغفرالله، خدایا امان از تاریکی و تنگی و فشار قبر و سوال نکیر و منکر در روز محشر و قیامت، به فریادم برس. خدایا دل شکسته و مضطرم، صاحب پیروزی و موفقیت تو را می‌دانم و بس. و بر تو توکل دارم. خدایا تا زمان عملیات، فاصله زیادی نیست، خدایا به قول امام خمینی [ره] تو فرمانده کل قوا هستی، خودت رزمندگان را پیروز گردان، شر مدام کافر را از سر مسلمین بکن. خدایا! از مال دنیا چیزی جز بدهکاری و گناه ندارم. خدایا! تو خود توبه مرا قبول کن و از فیض عظمای شهادت نصیب و بهره‌مندم ساز و از تو طلب مغفرت و عفو دارم … می‌دانم در امر بیت المال امانتدار خوبی نبودم و ممکن است زیاده‌روی کرده باشم، خلاصه برایم رد مظالم کنید و آمرزش بخواهید.
و السلام


                         __________________________________________

____________________________________________________________________________